Thursday 7 July 2011

Mesin Terapi Elektrik Pro Energy Dan Sayangi Ibu Bapa Andae

Mesin Terapi Elektrik Pro Energy says:
Mesin Terapi Elektrostatik Pro Energy Says:
_________________________________________




      
   



_________________________________________
Website syarikat: www.prolifeenergy.com
Gambar Mesin Pro Life Energy: (Dibawah!)

Pro Life Energy Sdn. Bhd,
17A, Jalan SG 3/17, Taman Sri Gombak, 68100 Batu Caves, Selangor
Dibuka setiap hari
No phone office(main): EN. Iwan/Cik Nur: 0143377230 
Fixed Line: 03-61869951
Faks: 03-61859950
Jaminan 60 Bulan bagi kedua-dua jenis mesin

Pro Energy X Siries bukanlah nama asing. Produk yang telah berada lebih sepuluh tahun ini sebenarnya telah banyak membantu masyarakat Malaysia dalam menjaga kesihatan kita. Keupayaannya melancarkan peredaran darah melalui getaran elektrostatik yang memperbetulkan kembali saluran darah dalam badan kita dan membersihkannya agar tiada lagi darah tersumbat didalam saraf. Antara penyakit yang mampu disembuhkan melalui penggunaan Pro Energy X Siries ialah darah tinggi, kencing manis, sakit jantung, buah pinggang dan juga pelbagai penyakit kronik yang lain. Oleh itu, anda tidak perlu lagi risau tentang kos rawatan bagi merawat penyakit anda yang mencecah ribuan ringgit sebulan. Pelbagai fungsi yang ditawarkan oleh mesin terapi ini membantu anda dengan menjalani rawatan dirumah sahaja.
Sebarang urusan hendaklah email kepada kami: prolifeenergy@hotmail.com

SEJARAH MESIN TERAPI ELETROSTATIK
Mesin terapi eletrostatik merupakan alat terapi pertama dan terbaru dengan mengunakan elektrostatik yang direka dalam membasmi gelombang tak baik, yang merupakan sebab utama pelbagai penyakit. Mesin ini adalah sebuah unit profesional yang direka, diuji, dan dijamin untuk beroperasi dengan setiap spesifikasi yang diberi. Penciptaan dan pengunaan mesin terapi eletrostatik ini telah bermula lebih 100 tahun lalu, dengan kejayaan yang hebat di jepun! Hari ini, mesin terapi eletrostatik telah menjadi sangat popular di seluruh dunia dan malah, kini bertambah baik dengan teknologi terkini. Mesin eletrostatik ini merupakan salah satu mesin oleh tenaga kerja mahir untuk memastikan mesin mempunyai kecekapan yang tinggi dan tanpa mempunyai sebarang masalah. Terapi seperti ini menghasilkan elektrik statik dan telah terbukti untuk membasmi gelombang yang merupakan punca pelbagai penyakit.
Setiap penyakit mempunyai penawarnya yang tersendiri.  Pun begitu dalam zaman serba moden ini terdapat pelbagai jenis ubat-ubatan yang boleh diperoleh dengan mudah sama ada di klinik mahupun farmasi. Sebenarnya, pergantungan terhadap ubat berasaskan bahan kimia juga boleh mendatangkan kesan sampingan jangka panjang seperti masalah hati kronik pada manusia.Oleh itu pakar teknologi perubatan Jepun mencari alternatif lain selain daripada pengunaan ubat-ubatan kimia untuk merawat penyakit yang berhubung kait dengan darah menerusi kaedah pembersihan saluran darah dengan mengeluarkan benda asing seperti lemak dan kolesterol dalam badan manusia.
  
Rawatan terapi elektrostatik membantu merawat pelbagai penyakit yang berpunca daripada masalah saluran darah dan sistem saraf. Terapi elektrostatik mampu memecah lemak dalam salur darah, melancarkan peredaran darah, menyah toksin,mengawal kolesterol, melegakan sakit-sakit sendi, membantu mengawal gula dalam darah, serta membantu meringankan bebanan buah pinggang. Kaedah terapi ini sesuai untuk membantu merawat penyakit-penyakit seperti berikut:
Darah Tinggi, Kencing Manis, Batu Karang, Kolestrol Tinggi, Asma, Buah Pinggang, Sakit Jantung, Parkinson, Stroke, Migrain, Gout, Haid Tidak Teratur, Lemah Syahwat, Gastrik, Urik Asid, Menopause, Allergi, Arthritis, Kekejangan otot, Senggugut Dan lain-lain penyakit yang berkaitan. 

Elektrik statik yang wujud secara semula jadi dalam alam sekeliling kita adalah penting untuk benda-benda hidup dan bermanfaat untuk menolak maladies dunia. Oleh itu, ianya tidak ada kesan sampingan sama sekali tak seperti ubat-ubatan moden pada masa kini. Elektrik statik adalah salah satu daripada unsur-unsur terbaik untuk membantu dalam rawatan penyakit. Mesin terapi ini tidak beroperasi pada prinsip-prinsip yang diketahui pulsers, zappers, protokol Beck, atau penjana frekuensi luas dan ianya juga tidak dapat digunakan untuk kecederaan dan bakteria.
KENAPA HARUS MEMILIH UNTUK MENGGUNAKAN MESIN TERAPI ELTROSTATIK??.
Mengapa bersusah payah dengan rawatan lain yang mahal tetapi masih gagal menyembuhkan? Kaedah mesin terapi eletrostatik adalah mudah, berkesan, dan ianya murah. Anda boleh melakukan rawatan di rumah sambil menonton televisyen, membaca buku, dan mendengar radio.  Mesin terapi eletrostatik boleh digunakan untuk penyakit yang berbahaya seperti, Alahan, Artritis, Asma, Sindrom Kelesuan Kronik, Kencing manis, Fibromyalgia, Hepatitis, Herpes,, Hipertensi, Influenza, Insomia, Penyakit buah pinggang, Kusta, Leukemia, Meningitis, Migrain, Dystrophy otot, Neuralgia, Parkinsonism, Psoriasis, Penyakit berjalan sambil tidur, Tuberculosis dan banyak lagi. Mesin ini tidak terlalu besar, tidak bahaya kepada pengguna, tiada kesan sampingan, dan tidak mengunakan tenaga eletrik yang berat atau sangat berat sehinggakan boleh membahayakan si pengguna mesin terapi eletrostatik ini.

Sebenarnya, elektrik statik adalah ketidakseimbangan jumlah cas positif atau negatif didapati dalam permukaan objek. Ia hanya ketidakseimbangan antara caj bertentangan. Keadaan ini sangat bahaya, sama ada cas berkenaan itu sedang bergerak atau "statik". Malah, caj-ketidakseimbangan boleh mengalir bersama-sama seperti arus elektrik, namun ia boleh hilang dengan sifat "statik elektrik". Maka bagaimana eletrik stastik terjadi? Ianya terjadi kerana sentiasa ada medan elektrik yang kuat mengelilingi badan kita.  medan elektrik inilah yang dipanggil “elektrik statik". Satu lagi jawapan yang mudah adalah medan elektrik voltan adalah apabila anda mempunyai voltan yang tulen, maka anda mempunyai medan elektrik tulen dengan kemagnetan tidak terlibat. mesin terapi eletrostatik adalah yang pertama seumpamanya yang menggunakan elektrik statik untuk tujuan electromedicine di dunia.
Elektrik statik yang dihasilkan boleh membantu anda mengekalkan badan yang sihat dan jauh dari penyakit.Atas sebab ini, hampir semua pelajar sekolah di Jepun melakukan amalan rubdown. Rubdown dengan tuala yang kering adalah salah satu cara mudah untuk menghasilkan elektrik statik pada badan dan menghalau gelombang kurang baik dari badan.  Sejarah rubdown Kulit adalah dengan menggunakan tuala kering untuk gosok seluruh badan. Rubdown adalah terapi tradisional Jepun sejak beratus-ratus tahun yang lalu. Terapi urut ini berkesan dalam meningkatkan imuniti selular, dan rubdown pada kulit juga mempunyai kesan yang sama. Ini jelas menunjukkan orang yang terdahulu di jepun sudah pun mengetahui, penghasilan eletrostatik dari amalan rubdown dapat membantu mereka mengatasi penyakit atau mengubati penyakit.

UJI KAJI: Satu kajian telah dijalankan ke atas pesakit terlantar 16 orang keseluruhannya, yang telah mengalami strok serebrum. Rubdown kulit selama 10 minit ditambah selama 10 hari.  Kemudian kiraan limfosit, kiraan neutrophil, serum gamma globulin dan reaktif C protein (CRP) peringkat dan  sel pembunuh semulajadi aktiviti juga diukur.  KEPUTUSAN: Tiada sebarang perubahan ketara dalam masa kiraan limfosit, gamma globulin-atau paras CRP. Kiraan neutrophil meningkat 10 hari selepas permulaan rubdown kulit, dan sel pembunuh semulajadi mengalami peningkatan aktiviti 5 dan 10 hari selepas permulaan, dan kembali ke tahap minimum 5 hari selepas selesai. KESIMPULAN: rubdown Kulit mengaktifkan sel-sel pembunuh semulajadi, yang mungkin disebabkan oleh kesan mediator tertentu dibebaskan daripada limfosit T atau kesan rangsangan pada saraf. Teknik ini boleh digunakan untuk mengurangkan komplikasi yang disebabkan oleh pelbagai imuniti menurun yang dihidapi oleh meraka yang dikalangan kalangan pesakit yang terlantar lama dalam pembaringan.  Anda boleh melakukannya selagi anda ingin memastikan anda sihat setiap hari. Ujian masa singkat tiga hari atau lebih adalah tidak berkesan sama sekali. Kerana ianya perlu dilakukan secara konsisten. Rubdown dengan tuala yang kering di badan anda adalah cara yang paling mudah, tapi perlulah dilakukan hari-hari. Bagaimanapun, selepas pulang dari kerja-kerja berat di pejabat dan kilang, membuat rubdown adalah satu halangan untuk kita. Kami mahu berehat dan berehat kerana kepenatan menghadapi kerja seharian. Itulah juga salah satu sebab mengapa mesin terapi eletrostatik dicipta.

Walaupun sains dan teknologi telah mencapai kemajuan dengan mewujudkan antibiotik dan vaksin baru, kami masih mempunyai banyak penyakit tidak boleh diubati, termasuk, Ebola, Sindrom Keletihan yang Kronik, herpes, hepatitis, kanser, dan selesema, dan strain baru penyakit adalah permukaan. Sebab mengapa sains perubatan moden gagal dalam membasmi virus dan penyakit tidak boleh diubati ialah kerana mereka berurusan perkara yang mereka sendiri kurang pasti puncanya. Secara umumnya, iaitu keadaan di sains perubatan pada hari ini; tidak lebih daripada pendekatan tunggal yang berfikiran ubat dan pembedahan sahaja yang mampu mengatasi masalah kesihatan manusia. Penyakit dari virus dan penyakit tidak diketahui puncanya tidak boleh diubati atau dihapuskan dengan kaedah sains perubatan sekarang, atas sebab mudah yakni mereka tidak tahu punca dan cara penyelesaian kepada perihal masalah tersebut. 


Pada tahun 1968, seorang penyelidik kesihatan dengan nama Junji Takano mendedahkan asal-usul penyakit virus dan tidak boleh diubati selepas penemuan beliau tentang tuberkulosis. Asal virus adalah tidak material atau fizikal di alam, tetapi terdiri daripada gelombang yang tertentu, yang dirujuk sebagai gelombang tenaga yang tidak baik (Rujuk artikel "The Origin of Maladies Dunia (paranormal Wave & Dark Matter)-milik Dimensi 5"). Beliau kemudiannya datang dengan idea mencipta alat menjana elektrostatik yang akan membantu membasmi punca penyakit seperti virus. Dia mendapati bahawa menggunakan elektrik statik di sekitar badan dapat membantu membasmi  gelombang kurang baik  yang menimpa tubuh, dan mengembalikan kesihatan mekanisme yang lebih baik dalam tubuh badan manusia. Junji Takano telah menguji mesin terapi eletrostatik pada orang yang menderita daripada penyakit. dia mendapati teknologi ini berkesan dan juga selamat untuk digunakan. 

APLIKASI MESIN TERAPI ELETROSTATIK

Sejak 30 tahun yang lalu telah banyak kajian yang dilakukan dalam hubungan antara kuasa, medan elektromagnet dan organism hidup. Penyelidik terhormat dan para saintis  menunjukkan bahawa fisiologi yang abnormal hadir bersama dengan cas elektrik abnormal. Kebanyakkan cara penyembuhan penyakit dari seluruh dunia berdasarkan konsep keseimbangan dan aliran QI.Teori asas dalam sistem-sistem penyembuhan penyakit adalah disebabkan oleh ketidakseimbangan aliran tenaga dalam badan manakala aliran tenaga muzik pula dapat membantu memulihkan kesihatan tubuh kita secara terus menerus menghasilkan arus D.C semasa melalui dua cara iaitu mekanik dan kimia.
Mesin terapi eletrostatik, bukan sahaja mempunyai elektrik statik di luar badan tetapi juga melalui badan. Ia adalah sama seperti kilat yang menyerang tanah. Mesin terapi eletrostatik menghasilkan elektrik statik negatif, maka serangan permukaan badan atau gelombang yang kurang baik yang mengelilingi badan akan dapat dibasmi.Bahan cemar yang bercas positif dan gelombang tenaga yang tidak baik yang mewujudkan penyakit akan dihapuskan dari badan anda dengan kuasa medan elektrik statik. Ia adalah semudah itu.  Teknologi mesin terapi eletrostatik tidak ada di kamus perubatan dunia. Mana-mana perkataan yang sedia ada perubatan atau saintifik tidak dapat menjelaskan teori ini kerana ini adalah perubatan alternatif.
Kebanyakan electromedicine atau electrotherapy peranti dikenali dan digunakan hari ini dengan menyuntik arus elektrik kepada badan atau darah. Mereka mendakwa bahawa arus elektrik merupakan ubat yang baik dan boleh membantu mengubati beberapa jenis penyakit. Lain-lain bentuk electrotherapy boleh didapati adalah seperti Penjana Frekuensi, Scenar, Ultrasound, terapi Interferential, terapi TECAR, dan terapi laser. Walau bagaimanapun, mereka masih tidak dapat menghapuskan punca atau mencari penyebab beberapa penyakit.
Terdapat beberapa jenis mesin voltan tinggi ketegangan terapeutik yang disediakan sama ada AC atau DC di pasaran dunia. Sesetengah daripada mereka adalah dipatenkan dan diluluskan oleh Kementerian Kesihatan di Jepun dan Pentadbiran Makanan dan Dadah di Amerika Syarikat. Walau bagaimanapun, larangan ramai yang diperbadankan dengan mesin ini. Kementerian Kesihatan Jepun juga melarang memohon lebih daripada 9000 volt kerana ia akan mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan. Mesin ini menggunakan "elektrik statik" dan digunakan dengan teknologi yang sangat berbeza dan unik. Ia dipanggil "statik" kerana tiada arus yang mengalir seperti dalam AC atau DC elektrik. 






CARA MENGGUNAKAN MESIN TERAPI ELETROSTATIK



PRO ENERGY X-5
Pertamanya, sediakan semua alatan yang diperlukan untuk membuat terapi. palam aksesori berkenaan perlu dimasukkan ke dalam soket output yang sepadan. Pad rawatan high potential dipasangkan  pada muka palam high potential dan rawatan optical potential pada muka palam optikal.
Kedua, sambungkan pada punca kuasa biasa: soket plug kabel perlulah dimasukkan kedalam  soket kuasa AC 220V.  Buka ( 0/1) suiz kuasa pada tempat yang betul untuk memastikan eletrik mengalir dikeseluruhan tempat. Masa yang dipaparkan adalah 30 minit dan lampu penunjuk yang menyala menandakan mesin sudah bersedia untuk digunakan.
Rawatan high potential: semasa mesin sedia digunakan, mula-mula setkan masa dan kemudiannya pilih samada anda mahukan butang high potential yang tinggi ataupun yang rendah.
Rawatan optikal: semasa mesin telah bersedia untuk digunakan, set kan masa dan kemudiannya pilih butang optikal yang rendah atau tinggi.
Setkan masa: setelah menghidupkan mesin, tunggu 30 minit dan mesin akan berada dalam tahap telah bersedia digunakan. Pada ketika itu setkan masa yang dikehendaki (ada 3 butang masa, iaitu 30,60, dan 120 minit).
Fungsi terapi leading prong: pada ketika terapi high potential, pegang leading prong untuk menbuat rawatan lain, dimana dengan cepat dapat menghapuskan symptom lain seperti, kesakitan dan kebas, bengkak atau kegatalan.
Rawatan terapi pemanasan (heat theraphy): dibawah keadaan sedia digunakan, setkan masa terlebih dahulu, dan kemudian pilih satu butang pemanasan(rendah, sederhana dan tinggi), pemanasan akan dengan rasminya meningkant pada skop suhu yang terkawal mengikut butang suhu yang telah dipilih dalam jangka masa 15 minit.
Mengakhiri terapi: pada 1 minit terakhir, bunyi penunjuk  akan kedengaran dan mesin dengan automoatik akan ditutup. Jika rawatan ingin diteruskan sila ikut langkah mula dan pilih terapi mode yang anda inginkan.
















PRO ENERGY X-6


fungsi dalam PRO ENERGY X6:
High potential~5000V, 7000V, 9000V
Rawatan high potential digunakan untuk menyah toksin. Menghasilkan fenomena ionized, disekeliling badan manusia dan sekeliling. Di bawah bidang eletrostatik, bahagian anggota badan menghasilkan getaran halus dan ketidakseimbangan dalam imbasan organ yang berbeza sepenuhnya dapat disesuaikan. Sel pergerakkan sepadan dengan kitaran semasa dan bergerak kearah perpaduan intercellular kelonggaran. Didalam air dan diluar sel (ion mineral terutamanya seperti kalium, natrium fosforus, magnasium, kalsium, dan sebagainya dalam cecair badan) mengagihkan semuanya mengikut nilai biasa.
Dengan peningkatan kepekatan kalsium dan pengurangan ion magnasium dan fosforus, pengecutan otot, dan aktiviti selmiokardium akan meningkat, penyakit tulang akan bertambah baik. Anda akan cergas dan dapat menghapuskan rasa keletihan dan merasai tenaga yang sepenuhnya.
Rawatan ini juga dapat menyeimbangkan tekanan darah, mengurangkan lemak dalam darah dan seterusnya dapat menyeimbangkan kelikatan darah,  membersihkan darah, melancarkan perjalanan darah, serta memastikan PH darah berada pada tahap rendah alkali.
Selain daripada itu rawatan ini dapat  mengaktifkan metabolism,dan juga boleh mengaktifkan penguraian lemak.
Rawatan lain yang boleh dilakukan ialah melancarkan saluran usus, mengalakkan fungsi pengosongan usus, mengalakkan pembuangan air kecil, membolehkan otak mendapat tenaga baru dan merawat penyakit endokrin.
Kecacatan gelombang otak yang abnormal juga dapat di hapuskan, seterusnya dapat meningkatkan qualiti tidur, mengurangkan sakit kepala dan pita,.

Negative potential~-5000V, -7000V, -9000V
Menambah anion badan dan mengalakkan tenaga bio-eletrik manusia.
Memperbaiki potensi patologi dalam sell membrane, seterusnya membuatkan sell mengekalkan tahan polarisasi.
merangsang parasympathic dan dapat mengawal penyakit saraf autonomi.
Menghasilkan tekanan darah yang seimbang untuk badan.
anti-radang dan menggalakkan penyembuhan luka seterusnya dapat  menghilangkan kerengsaan pada kulit ataupun symptom gatal-gatal. mesin terapi ni dapat menjadikan kulit sihat dan sentiasa fleksible pada persekitaran.
membebaskan elektron dan radikal juga dapat dikurangkan.
Mengaktifkan fungsi sell, mengaktifkan fungsi enzim, mempercepatkan penguraian karbohidrat, protein bahan, lemak atau lain-lain.
menggalakkan metabolis, dan juga mengalakkan pengurangan pengoksidaan dalam badan.
Mengurangkan beban hati, mengaktifkan sell gastrousus.
Meningkatkatkan keseimbangan dalam badan.
Meningkatkan pengoksidaan darah dan menstabilkan asid dalam darah.


Low voltage~ Untuk rawatan tidur selama 6 jam digunakan bersama pad tidur yang didatang khas untuk digunakan pada masalah kesihatan tertentu).
Mengawal korteks serebrum, system saraf autonomi dan fungsi system endokrin.
Mengurangkan kelesuan disebabkan oleh keletihan mental dan fizikal dan fungsi ystem endokrin.
Meningkatkan kekuatan memori, meningkatkan qualiti tidur, mengurangkan rasa sakit kepala dan pitam-pitam.
Meningkatkan daya tahan tubuh badan.

Qoshuha~ yang menggunakan 1200V untuk membuang lemak dan kolestrol dalam darah secara menyeluruh dengan lebih berkesan berbanding high potential dan negative yang lebih tertumpu pada saluran darah dan saraf).
Mengaktifkan sell, menambah tenaga, melegakan saraf.
menjana kesan terma, menggalakkan peredaran darah, memperbaiki peredaran mikro.
saluran berehat, menghilangkan darah stasis
membakar lemak, mengurangkan berat badan.
Menaktifkan sell dan meningkatkan tenaga, seterusnya mengurangkan radikal.

Leading prong~ melancarkan perjalan darah.

Stomach pad~ memabantu memecahkan lemak dalam perut dan sekaligus melancarkan perjalan ddarah.

Acupunture pen~ merangsang titik-titik acupoint yang tertentu dalam kaedah perubatan silam sejak 3000 tahun lagi. Kaedah ini sangat popular dalam membantu merawat penyakit.


rajah 1: titik acupuncture dalam badan.

PERINGATAN DAN AMARAN SEWAKTU MENGUNAKANNYA
Untuk memastikan alatan terapi digunakan dengan betul, sila baca cara mengunakannya seperti yang tertera didalam manual sebelum mengunakannya. Semua kandungan adalah penting dan sila patuhi. Adalah bahaya, jika bahan elektronik untuk perubatan tersebut digunakan dalam badan ketika menggunakan mesin terapi eletrostatik. Sila jangan mengunakan mesin terapi ini jika anda adalah  pesakit yang mengunakanpengepan jantung buatan, pesakit yang mengunakan alatan eletronik untuk memastikan kelangsungan hidup sperti mesin jantung atau patu-paru buatan atau pesakit yang yang mengunakan bahan perubatan eletronik, sebagai contohnya  alatan terapi eletrocardiological.
Peringatan untuk pengguna, Sekiranya pesakit mempunyai penyakit akut, pesakit kanser yang berbahaya, demam panas, pesakit yang mempunyai masalah jantung, pesakit yang mempunyai sakit berjangkit.berikut sila dapatkan nasihat doktor sebelum mengunakanya.

Peringatan untuk penguna salam mengelakan daripada terkena kejutan eletrik, renjatan mahupun kebakaran kecil, sila ikut arahan yang telah diberikan:
Sila jangan biarkan wayar mereput, membaiki atau mengubah mesin terapi.
Apabila mencabut wayar penyambungan, sila pegang plug dengan kemas untuk mencabutnya.
Sila gunakan punca kuasa AC220V
Sila cabut plug setelah tidak ginakan dalam jangka masa yang lama.
Jangan lekatkan besi atau debu pada AC soket kuasa input.
Sila jangan rosakkan, process, hancurkan, tarik,undurkan atau ikat kabel kuasa.
Jangan letakkan objek yang berat diatas kabel kuasa atau menekan kabel kuasa.
Jangan gunakan kabel yang rosak.
Jangan gunakan jika terdapat lubang atau kerosakan pada kabel.
Jangan gunakan pad rawatan jika dalam keadaan berair atau lembab.
Jika medan eletrik gagal berfungsi, cabut plug dengan segera.
Sila sambungkan wayar penyambungan wayar fleksible voltan tinggi.

 Untuk mengelakkan daripada kejutan eletrik dan kerosakan, jangan gunakan mesin terapi eletrostatik ditempat yang mempunyai kelembapan yang tinggi, Jangan masukkan plug atau menanggalkan plug mengunakan tangan yang lembab, Jangan gunakan pad rawatan yang mempunyai lubang atau rekahan dan sebelum membersihkan dan membaiki, sila cabutka plug kuasa. Untuk bayi atau orang yang tidak berdaya untuk bergerak, perlukah digunakan dengan pengawasan orang dewasa yang sihat.jangan membiarkan hubungan sentuhan secara terus apabila mengunakannya.
Adalah dilarang untuk kanak-kanak mengunakannya tanpa sebarang pengawasan daripada orang dewasaatau mengunakannya pada tenpat yang boleh dicapai oleh bayi. Ia boleh menyebabkan kebakaran, kejutan eletrik atau kecederaan.Dalam mengunakanya, jangan sentuh orang lain atau konduktor eletrik yang lain (seperti meja besi, tingkap besi, bingkai tingkap, lantai atau tanah). Jangan sentuh bahagian besi yang mempunyai medan eletrik sewaktu mengunakanya. Apabilakuasa dimatikan, sila hentikan bekalan kuasa utama.
TESTIMONI.


EN. HELMI BIN SAAT
560901-06-56XX

Sebelum: sebelum mengunakan mesin terapi eletrostatik ini, saya menghadapi penyakit saraf yang menyebabkan komplikasi kaki telah membengkak secara ketara sehingga menyebabkan saya memerlukan menggunakan tongkat untuk bergerak.. Bengkak di kaki saya semakin hari semakin membesar serta yang membimbangkan berat badan mengalami peningkatan yang begitu ketara.

Selepas: Selepas 25 kali terapi bengkak di kaki sudah mulai surut. berat badan beransur turun. Saya kini hanya perlu menggunakan satu tongkat untuk bergerak. Sehingga kini saya terus menjalani terapi ini agar penyakit benar-benar sembuh.


EN. MOHAMAD SAUFI BIN MAD
60901-01-64XX

Sebelum : Sebelum menjalani terapi saya ada stroke yang menyebabkan tidak boleh mengangkat tangan sampai atas. Dan badan saya mudah terasa kebas. Saya juga susah untuk tidur dan selalu mengalami pening-pening.

Selepas : Selepas menjalani terapi ini tangan sudah berasa ringan dan senang bila diangkat, kebas pada badan semakin berkurang dan mata kabur sudah kelihatan terang. Pening saya juga sudah semakin berkurangan dan saya sudah dapat tidur dengan lena. Saya akan terus menggunakan mesin terapi ini.




HJH. SHAMSIAH BINTI NORDIN
510319-10-59XX

Sebelum : Sebelum menjalani terapi di di muka saya ada banyak bekas jerawat hitam-hitam. Kepala dan badan selalu sakit-sakit. Badan berasa lemah. Tangan selalu berpeluh yang menyukarkan saya membuat kerja.

Selepas : Selepas menjalani terapi ini sebanyak 10 kali kesan bekas jerawat yang hitam dah kurang dan kulit saya semakin tidak sensitif. Kepala dan badan tidak sakit lagi. Tangan juga tidak berpeluh, di samping itu selera makan pun sudah bertambah. Terima kasih pro life.


PUAN NORAINI BINTI MAD TAMIN
640119-06-53XX
Sebelum: sebelum menjalani terapi prolife energy, saya mengalami kegatalan dan masalah pada kulit.
Selepas: selepas menjalankan terapi di prolife energy healthcare sebanyak 10 kali, masalah kulit sy semakin berkurangan dan saya tak mengalami masalah gatal-gatal lagi.

Laber (edited Code)
Mesin terapi Elektrik
mesin terapi elektrostatik

Totle (edited Code)
Mesin terapi Elektrik Pro Energy   
mesin terapi elektrostatik Pro Energy

Email: prolifeenergy03@hotmail.com

Java: gsregrehdhhhhgfhgh7567865787687687uyhjhgjghju7686787689768967967

Pic: Prolifeenergy2u.blogspot.com

Remember Picture code!

Kod Kawasan:eeeejjjjjhhhhhhddddddgggggyyyyy

Sayangi Ibu Bapa Anda!

Assalamualaikum Warahmatullah,

Ibu bapa merupakan orang yang wajib kita hormati dan taati.Perintah mentaati keduanya jelas termaktub di dalam Quran dan Hadith. Mengecilkan hati, melawan atau mengherdik keduanya dianggap sebagai derhaka.medium_keluarga.jpg

Menderhaka kepada ibubapa adalah satu dosa besar dan tidak akan mencium bau syurga; meskipun banyak beribadat kepada Allah. Allah tidak menerima ibadat orang yang derhaka kepada ibubapa.

Dalam satu hadith, Nabi Muhammad saw bersabda bahawa keredhaan Allah bergantung kepada keredhaan kedua ibubapa. Ini bermakna jika ibubapa suka kepada kita, Allah turut meredhai kita. Sebaliknya jika mereka marah dan berkecil hati kepada kita, Allah turut murka kepada kita.

Pernah seorang sahabat mengadu kepada Rasulullah tentang perangai ibunya yang suka meminta-minta kepadanya. Baginda marah dan menempelak sahabat itu dengan mengatakan bahawa bukan saja dalam harta malahan dalam dirinya sendiri ada hak kedua ibubapanya. Jelas ibubapa mempunyai hak terhadap apa saja yang ada pada kita.medium_quran-275.jpg

Sejak kita di dalam kandungan, ibu menanggung segala kesakitan dengan penuh sabar. Begitu juga setelah dilahirkan, ibu mengasuh dan menjaga kita dengan penuh kasih sayang. Jika kita sakit, ibu tidak lelap tidur. Mereka berkorban apa saja untuk kita. Tetapi setelah kita besar dan boleh berdikari, sanggupkah kita mengecewakan hatinya.

Oleh kerana besarnya pengorbanan ibubapa terhadap kita, maka sewajarnyalah Allah mewajibkan kita mematuhi mereka. Ganjaran di atas layanan kita terhadap ibu bapa dibalas oleh Allah tunai semasa di dunia lagi. Contohnya, jika kita mentaati mereka, anak-anak kita akan taat kepada kita. Sebaliknya jika kita menderhaka kepada mereka, anak-anak kita akan derhaka kepada kita pula.

Nabi Muhammad saw pernah bersabda:

"Barangsiapa semasa paginya mendapat keredhaan ibu bapa, nescaya dibukakan baginya semua pintu syurga. Sebaliknya jika semasa pagi lagi telah menyakiti hati ibubapa, nescaya akan dimasukkan ke dalam neraka."

Kita sebenarnya tidak berdaya membalas jasa ibu dan bapa. Hakikat ini perlulah kita insafi. Jika mereka tidak wujud di dunia, kita juga tidak akan lahir di dunia ini. Oleh sebab itu, kita digalakkan mendoakan mereka setiap kali selepas solat.

Jika mereka masih hidup, layanilah mereka dengan sebaik-baik mungkin. Tetapi jika sudah meninggal dunia, selalulah menziarahi tanah perkuburan di samping mendoakan kesejahteraannya. Buatlah sebarang kebajikan seperti sedekah dan niatkan pahala untuk arwah ibu dan bapa. Mereka akan menerima pahala tersebut. Inilah sahaja bukti ketaatan yang dapat kita tunjukkan terhadapnya.

Akhirnya, ingatlah pesanan Nabi saw:medium_sunset_at_rasa_sayang_penang_malaysia-03_07292001_.jpg

"Khabarkanlah berita gembira ini kepada mereka yang berbuat baik kepada ibubapa: Buatlah apa saja bahawasanya Allah Taala telah mengampuni mereka. Dan khabarkan berita buruk kepada mereka yang menderhakai ibubapa, buatlah seberapa banyak ibadat yang disukai, bahawasanya Allah Taala tidak akan memberikan keampunan sedikitpun kepadanya."

Fikirkan.

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

No comments:

Post a Comment